Empatia oraz właściwa aktywne słuchanie w interakcjach z uczącymi się oraz opiekunami to podstawa do zbudowania dobrej opinii placówki edukacyjnej. Na takiej samej zasadzie działa to wszędzie, gdzie liczy się obsługa klienta. Z tego powodu poza kompetencjami pracowniczymi dobrze będzie w sobie wykształcić również te kompetencje. Są osoby, którym przychodzi to w sposób naturalny, lecz są i te, które muszą poświęcać rozwojowi kompetencji społecznych więcej czasu.
W standardowej pracy osób zajmujących się administracją wyjątkowo znaczące pozostaje to, żeby rozwijać takie zdolności jakimi są współodczuwanie, aktywne słuchanie, czy w pełni angażujące się dobre podejście do klienta.Wsparciem mogą okazać się unowocześnione techniki. Na przykład, w większych liceach może być wykorzystany voicebot call center, chociażby podczas rekrutowania się. Wykorzystanie tego typu techniki pozwala rozpoznawać oraz interpretować uczucia interesantów, w celu dopasowania odpowiedniego trybu relacji z nimi.
Praca w szkolnym biurze to każdego dnia nie jedynie wypełnianie dokumentów, lecz także konwersacje z opiekunkami oraz uczącymi się, dotyczące przeróżnych kwestii. Bez wątpienia, bot konwersacyjny sprawdzi się w zaawansowanych sferach komunikacyjnych. Wystarczy tylko dobrać profil z właściwymi rozwiązaniami, przystosowany do charakteru placówki edukacyjnej. Poza tym, obsługa klienta dla firm bazująca na wspieraniu tych narzędzi umożliwia systematycznie załatwiać sprawy podczas szkoły, również w okolicznościach wyjątkowo wywołujących emocje albo w sytuacji, gdy niezbędne okaże się zrozumienie oraz aktywne słuchanie rodziców, jak i uczniów.
Sięganie po różne metody pozwoli stworzyć relacje dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Szkoła, w której wykorzystane zostanie back office call center może być dobrze odbierana, gdyż uprości ono budowanie stabilnych i obiecujących relacji z rodzicami. To natomiast może oddziaływać na wizerunek danej szkoły, jako przystępnej i rozwijającej się.